Студенти фізико-математичного факультету академічних груп M1-B18, F1-B18, Mms1-B19 і Fms1-B19 під час лабораторних робіт з методики навчання інформатики здобувають навички проведення різних навчальних занять з інформатики. Вже багато років поспіль наша кафедра практикує проведення лабораторних занять з цієї навчальної дисципліни у формі ділових ігор, впродовж яких моделюється реальна викладацька діяльність, за якої всі учасники грають певні ролі (як правило, вчитель-учень), правдоподібно вживаючись у них.
Відомо, що дистанційний формат навчання дещо обмежує можливості комунікації між учасниками освітнього процесу, але для майбутнього викладача це чудова нагода потренуватись в організації та проведенні різних типів уроків і позаурочних навчальних заходів, які за деяких обставин іноді доводиться проводити онлайн.
У четвер, 15 квітня 2021 року здобувачі освіти вище перелічених груп виявили бажання та віднайшли можливість провести надзвичайно цікаве заняття, інтелектуально-розважальну гру “Хто кращий?”, що складалась з семи конкурсів, орієнтованих на учнів 8-х класів. Тож крім двох неперевершених ведучих-вчителів Смірнова Віталія Руслановича (старости групи фізиків) і Гірчук Анастасії Романівни (старости групи математиків), а також об’єктивного та строгого члена журі Андрія Віталійовича Міненка, всі інші грали ролі школярів (математики – учнів 8А класу, фізики – 8Б класу).
Продумуючи завдання та інформаційне наповнення конкурсів, організатори урока-гри змогли охопити увагою практично всі теми шкільного курсу інформатики, що наразі вивчають діти з 5 по 8 клас. Конкурси на кмітливість, ерудицію, креативність, з цікавими вікторинами (в тому числі з нестандартними задачами, завданнями на створення кросвордів, з обмеженням часу на відповідь, задачами-малюнками), з грою-пантомімою…, і це все в командному двобої, організованому через Інтернет.
Змістовне та емоційно насичене заняття пройшло в привітній атмосфері й завершилось умовним нагородженням команди-переможця грамотою та врученням подяки іншій команді. Також у підсумку всі учасники заняття почули на свою адресу добрі слова й похвалу, цілком ними заслужену.
Використання таких активних методів навчання впродовж занять з дисциплін методичного спрямування є дуже корисним. Вже наступного семестру ці студенти будуть практикуватись у проведенні подібних занять в реальних шкільних умовах під час педагогічної практики, і неодмінно досвід, набутий у змодельованих навчальних умовах, сприятиме швидшій адаптації молодих людей до їхньої майбутньої професійної діяльності.